söndag 21 september 2008

Vin vin vin - och en bit chokladkaka

Det känns som jag gick upp typ ett kilo igår.
Ingen motion. Hann inte. Var tvungen att ägna dagen åt matlagning och städning eftersom jag hade middag hemma på kvällen.
Bjöd såklart på GI-vänlig förrätt. Och huvudrätt. Men dessert - hur lätt är det? Det känns liksom ganska naturligt att bjuda på nåt sött till kaffet.
Så det fick bli en chokladkaka. Och när den skickades runt vid bordet kändes det inte som att det var ok att hoppa över själv, jag skulle själv tycka att det kändes märkligt om värdinnan inte tog när ett dessertfat skickas runt. (Det här var heller inget sällskap som jag hade lust att berätta om Projekt Viktminskning för)
Så det blev en bit. Inte jättestor, men ändå.
Min första sötsak sen starten.

Och sen - vinet. Det blev ju inte precis två glas till maten. Utan en flaska. Drygt...
Sket i chipsen, men tryckte morotsstavar med dipp istället. Ganska mycket dipp.

Men det känns som det är vinet som blir min undergång denna vecka (rent viktmässigt alltså). På måndag är det nämligen dags igen. Och kanske på tisdag också. Och onsdag...
(Nej, jag har inte gått och blivit alkis, men har en liten minisemester denna vecka och späckat socialt program)

Jaja. Nu är det som det är.
Men jag fasar redan för vågen på fredag...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men om du har minisemester, ta det lite lugnt med vikttankarna då och njut av att vara ledig (men kanske bara ha i bakhuvudet att hålla igen lite).. har man semester så har man! :-) Du kan ju köra hårdare nästa vecka annars!

Hittade hit förra veckan o ger mig till känna nu :-)

Elina sa...

Var med och tävla i min blogg om ett par fina örhängen. Tävlingen går ut ikväll klockan 9. Lycka till!
http://elina86.blogspot.com/2008/09/tvling.html

Anonym sa...

Ja själv har jag ju svävat ut som fan i helgen... skulle hålla mig borta men blev både det ena och det andra.. nästa helg är det fest inplanerad så jag får väl försöka vara extra duktig denna vecka!

Anonym sa...

Tack! Håller verkligen med att ett glas (eller fyra) med gott rött vin är svåra att motstå! Man får bita ihop! Grattis till ännu ett minus, nu kör vi en vecka till! Kram

Anonym sa...

Det är gott med vin, druckit några glas jag med och smaskat tre små chokladbitar modell lyxigare.

By the way, utmaning hos mig häng med vetja!