måndag 8 september 2008

Ny vecka, nya möjligheter...

Det här eviga regnandet är inte bra för träningsmoralen.
Promenader är liksom grunden i mitt motionerande, och jag är inte jättekräsen med vädret. Men hällande spöregn kombinerat med kall blåst - nä, då går jag inte ut. Så är det bara.
Just nu är det dock uppehåll, så jag borde verkligen skynda mig ut...

I övrigt har det gått bra med maten i helgen. Inga frestelser. Har ätit helt okej, möjligen lite för lite. Kommer inte in i det där med mellanmål så bra, trots att jag försöker.

Ett annat stort problem för mig är vattendrickandet. Jag har egentligen inga problem med själva intaget, jag skulle utan problem kunna dricka mycket mer varje dag.
Men jag blir så förbannat kissnödig.
Så om jag tex ska ut och gå en-två timmar kan jag knappt dricka innan, för att inte tala om ifall jag ska typ på stan eller nåt sånt.
Svårt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ju fördelen att jag älskar regnet och drar på mig lite extra kläder och sticker ut just för att det regnar ;-) Testa, det är så skönt för psyket att bara få vara ute i regnet ett slag... Fast det är ju beroende på smak förstås...

Miss Nöjd sa...

Jag kan tycka att själva TANKEN på att vara ute när det regnar är trevlig.
Men när det väl kommer till kritan så sitter jag där och tänker nääää, vad jobbigt...

Framför allt är det kombinationen med blåst jag har svårt för.

Men jag SKA testa! Det ska jag.
För det regnar ju liksom ganska ofta i Sverige, så tillslut kommer jag väl inte ut alls annars...