torsdag 18 september 2008

Före-vägning-tankar om veckan som gått

Jag är lite nervös för vägningen imorron.
Det är man väl visserligen i nån mån jämt, men jag vet inte. Det är nog mest för att jag fortfarande letar efter Känslan.
Den där Harmonin jag pratat om tidigare i veckan.

Stundtals går det riktigt bra. Särskilt när jag är ute och går. Jag är glad att jag har kommit in i promenaderna. Och simningen. Rensar huvudet och tänker så mycket bättre än annars.

Sen kan jag känna att jag hamnar lite för lätt i att jag inte riktigt orkar bry mig.
Fortfarande inte så att jag fuskat, men att jag börjar skjuta på frukosten. Så att den nästan inte blir av. Orkar inte riktigt.
Inga mellanmål.
Orkar inte skära upp sallad till maten.
Ja, såna saker.

Men jag tror fortfarande att jag kan vända tillbaka, det har inte gått för långt än.
Men simningen imorron ska jag ägna åt lite mer "mental träning". Försöka planera lite mat. Tänka bra tankar. Handla på vägen hem.

Men det är klart, ett minus på vågen imorron bitti hade nog gjort dagen ännu lättare...
Jag håller er underrättade!

5 kommentarer:

Anonym sa...

spännande med vägningen. hoppas det går bra :)

Anonym sa...

hurrar för att du har fått in motionen i vardagen! Och det där med maten kommer, kroppen kommer ta ut sin rätt och kräva mat när den har fattat att den ska motionera framöver! :-)
Lycka till imorgon!!!

Miss Nöjd sa...

tack, ni är så bra!

Anonym sa...

Lycka till på vågen.
Jag ser fram emot måndagen när jag ska väga mig, det är både pirrigt och spännande på samma gång.

Annie sa...

Nyfiken på hur det har gått! Jag känner igen mig i det där att inte riktigt orka bry sig... Nu får vi skärpa oss! Det är ju viktigt att vi får i oss den näring vi behöver!