måndag 1 september 2008

Ledsen

Usch, det här blev inte heller någon bra kväll.
Och det värsta är att jag direkt känner att det sätter sig på "hela mig".
Jag blir ledsen över en sak = totalhumöret sjunker = entusiasmen försvinner = "skitsamma-känslan" smyger sig på.

Idag har jag inte skrivit in maten jag har ätit på GI Viktkoll (vilket jag varit skitnoga med, och mått bra av hittills). Jag har inte planerat någon mat för resten av veckan, vilket jag hade tänkt, och jag märker att "äh, jag skiter nog i att träna imorron"-tankarna fladdrar förbi i huvudet.

Allt som har med viktminskningen att göra hänger på en så skör tråd när det gäller mig. Min historia vad gäller detta är så jäkla dålig, att jag på nåt sätt (dumt nog) är lite inställd på att det inte kommer att gå, den här gången heller.
Alltså behöver jag så väl den lite lätt besatta entusiasmen. Glädjen. Planerandet.
Jag behöver INTE detta.

Om jag sabbar det nu så kommer jag aldrig klara att börja om igen, det är ett som är säkert.

4 kommentarer:

Anonym sa...

nähä du, här ges inte upp någonting alls. Vi är några här som tror på dig!! Och du säger ju själv att du mår bra av att äta nyttigt och träna. Alla har bi våra dåliga dagar, men det är bara att fortsätta!

Jag peppar dig till 1000!!

Och du, tänk på bröllopet! ;-)

batgirl sa...

Jag håller med föregående talare. Och du , imorgon är det en ny dag och det betyder nya tag. Se inte bakåt! Igår var igår. Se bara framåt!

Nora sa...

Nu ska vi inte vara negativa kära vän. Klart man har sina dåliga dagar, och gå ner i vikt är ju faktiskt inte det roligaste sysslan man kan hålla på med.

Jag tror också på dig! :)

Miss Nöjd sa...

Tack snälla ni!

Tänk att hälsningar från cyberrymden kan göra en lite varm i hjärtat, tack för det. Det behövdes mitt i allt depp!