måndag 1 september 2008

Jo...

...det känns faktiskt bra fortfarande.
Nu är det två veckor sen jag drog igång på allvar, ingen evighet, men ändå en bit på väg.
Jag har gått med i GI Viktkoll och mig passar det bra. Mycket recept, och vi har testat mycket nytt härhemma de senaste veckorna (och aldrig ätit så mycket gott)
Men visst, det tar tid. Det ska planeras mat, handlas hem, lagas mat, gärna skrivas in vad man äter + aktivitet i GI Viktkolls program "Håll Koll".
Plus att man ska motionera (har gjort nån aktivitet, simning eller promenad, varje dag utom två).
Och gärna hinna med nåt annat utöver det...

Men det har varit skönt att litegrann gå in i en "viktminskarbubbla" ett tag. Att få ägna sig åt recept, vägningar, viktbloggar och GI Viktkoll, låta matlagningen ta tid, planera middagar tillsammans - i förväg (inte bara säga till varann på kvällen att "nä, vad hungrig jag är, vad ska vi äta? Jaa, eh, jag vet inte. Köttbullar och makaroner kanske? Eller ska vi beställa nåt?")

Idag är nog första dagen jag känner viss motivationsbrist. Troligtvis för att jag blev lite ledsen av en annan orsak igår kväll, och den känslan sitter kvar.
Har ändå "skött" maten, och varit ute och gått så i praktiken är det väl ingen fara. Bara att jag just idag inte känner det där engagemanget som jag har känt de gångna två veckorna.
Ska försöka hitta tillbaka till det igen!

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Härligt att se att det går bra och motivationen går ju upp och ner. Så är det bara... Jag är också med i GI viktkoll och visst får man äta mycket gott. Hoppas du får en bra vecka. Kram och pepp
Cornelia

Anonym sa...

Ja, det där med motivationen är ju kruxet, men den går upp och ner som cornelia säger!
Sålänge du tror på att du kan klara det (och det kan du ju) så fixar du öven en dag med mindre motivation :-) Och gud vad duktig du är med motionen! keep it up girl! ;-)