söndag 28 september 2008

Dagens + Tårtbekännelse

Dagens motion: 25 minuters halvrask promenad. (För lite, men jag hann inte mer)
Helgens synd: Två tårtbitar. Inte särskilt stora, men ändå.
Grejen är att jag har varit på två födelsedagskalas, och ändå lyckats undvika såväl kakbuffén som den tjusiga pralinasken med vad som såg ut att vara alldeles ljuuuuvlig choklad i.
Men det är ju supersvårt att sitta vid ett fikabord med en helt tom assiett. Så jag valde helt enkelt att ta lite av det jag mest ville ha. Främst av sociala skäl faktiskt.
Så det blev tårta.
Och yes, den var skitgod. Massor med vit choklad på. I love vit choklad.

Men imorgon börjar vardagen igen. Inget semestrande. Inga födelsedagskalas. Inte en massa flängande som gör att jag inte hinner med motionen.
Minst 1,5 timmes promenad ska det bli. Gärna mer.
Frukost. Lunch. Mellanmål. Middag.
Here we go. Again.

Inga kommentarer: