torsdag 25 september 2008

Jo, men visst lever jag än...

...även om jag fruktar att jag faller död ner på vågen imorron bitti.

Avvikelser från GI- och nyttighetslivet denna vecka:

• En fantastiskt god risotto.
• Totalt kanske motsvarande två flaskor vin (och nu räknar jag inte med i lördags)
• En pastasallad.
• En halv krämbulle.
• Spagetti och köttfärssås.
Och så chokladkakan från i lördags på det.

Jag har alltså haft min semestervecka och tryckt in en hel del umgänge som jag inte hinner med annars.
Jag har försökt med maten (och faktiskt lyckats avstå från en hel del frestelser, även om det kanske inte ser ut så ovan...) men har blivit bjuden på hemmamiddagar, samt varit på ställen helt utan GI-möjligheter. Och äta måste man ju trots allt.

På plussidan:
En hel del promenader. Och ett step-pass ikväll.

Nu hoppas jag bara att det inte blir alltför eländigt resultat av detta förfall.
Skulle ju vara lite tungt att typ börja om igen.

Inga kommentarer: