fredag 12 september 2008

Minus 0,6

Jo, det blev neråt idag också.
Men allra först (dumt, jag vet!! Jag har ändrat mig nu!) så blev jag lite besviken...
På nåt sätt ville jag liksom ha ännu mer.
Skrev sms till min sambo och uttryckte denna besvikelse.
Svaret kom direkt:
"Men det är ju jättebra, så länge det går neråt är det ju jättebra. Det är bara att fortsätta med det underbara jobbet du gör så ska du se att vi får hämta ner kläder från lådan snart. 0,6 är ju minus och det är bra, du klarar detta den här gången! Jag ger mig inte förrän vi är nöjda med oss själva!"

Så jag ändrade mig, kände mig jättenöjd och drog sen till badhuset och simmade en timme!

6 kommentarer:

Cornelia sa...

Du har blivit nominerad hos mig.
KRam och grattis till veckans resultat
Cornelia

Anonym sa...

Bra där!! ett minus är alltid ett minus!! Själv har jag precis klarat av första dagen, så ska fira det med att krypa ner i sängen o läsa en god bok! Kram

Anonym sa...

Duktigt!! Och bara för att du är så duktig har du en nominering att hämta inne hos mig ;-)

batgirl sa...

Du är jätteduktig! Du kämpar på bra. Ge dig bara inte. Ge dig små belöningar för vart 3:e kilo du går ner. Och då inte i matväg förstås.
Kram

Anonym sa...

Jag kör igång en utmaning på min blogg med start imorgon, kolla gärna för mer information och hoppas att du har lust att vara med. :)

http://kanjagblismal.blogg.se/2008/september/utmaning-din-svaghet.html

Cornelia sa...

Jag måste verkligen säga när jag läser detta inlägg igen att vilken fantastisk sambo du har som skriver så fint till dig. Vilket stöd! Och så ett par såna där saker som är viktiga att tänka på när man "bara" gått ner ett par hekton och är lite halvnöjd:
1. Tänk på 0,6 kilo som 600 gram smör/margarin. Tänk att det är det du har gått ner, då känns det med ens bättre :-)
2. Tänk inte på de 0,6 utan på det totala resultatet. Då är det ju grymt bra!
Kram på dig