tisdag 28 oktober 2008

Långt nere

Jag mår inte så bra just nu.
Det är därför jag inte har skrivit sen förra veckan och inte heller kommenterat hos er andra.
Har åkt ner i en svacka, och orkar nu ingenting. Ingen träning igår kväll, ingen simning idag och inte en enda promenad. Vilket självklart gör att jag mår ännu sämre, men jag klarar bara inte av att ta mig för någonting.
Jag äter inte heller. Ingenting sen igår eftermiddag. Ett dygn sen snart.

Jag gick igenom en väldigt jobbig period för ungefär ett år sen, som jag fortfarande kämpar med inuti. Ofta går det bra, men ibland inträffar något som gör att jag blir påmind om de känslor jag tvingades uppleva då.
Övergivenhet och ensamhet, bland annat.
Och då stannar hela jag.

Så jag har en lång bit kvar, för att bearbeta det som ligger kvar från förra hösten.
Just nu orkar jag inte, men så småningom ska jag fortsätta.
För mig har träningen och GI-kosten varit väldigt bra "terapi". Dels att få vara igång, endorfinerna, och att glädjas åt framstegen i ork, bättre sömn osv.
Och att ha maten att koncentrera mig på. Leta nya recept, ha ett roligt projekt som jag även delat med min sambo.
Jag hoppas hitta tillbaka till den glädjen igen, eftersom jag vet att jag mår bättre av det.

Men just idag, just nu, hjälper inte de kloka, rationella tankarna. Jag mår såhär i alla fall och orkar bara inte göra något åt det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Man måste få tillåta sig en svacka då o då.. Du har ju varit jätteduktig.. ta en vecka eller två o känn efter lite, läs en bok istället för att träna eller något sådant.. det är ju perioden på året då det är som tyngst och mörkast. Vet inte vad du gått igenom men kan tänka mig att nu är den tiden då saker gör sig påminda..

Heja på, du har ju varit JÄTTEDUKTIG!! 7 kilo!

Anonym sa...

Låter väldigt jobbigt, men jag hoppas du finner glädjen igen!

Anonym sa...

Kom igen du är såååå duktig! Ta en dag i sänder så hoppas vi att det ger sig med tiden! Kanske kommer du om några veckor vara nöjd med att du inte släppte greppet helt även om du nu ska fokusera på annat än vikten. Jag tror på dig! KRAM!

Anonym sa...

När du orkar vännen så är du utmanad på min blogg! =)

Therese sa...

Tittar in och lämnar en kram