måndag 13 oktober 2008

Promenader, GI-mat - och lite jordnötsringar, en halv kaka och en bit toblerone

Helgen blev okej, men inte mer.
Vi var bortbjudna på middag i lördags kväll. Det bjöds på kyckling och ris.
Tog förstås av riset (ser ju väldigt konstigt ut att hoppa över det när risskålen skickas runt) Tog dock inte så mycket så det var ingen fara.
Hoppade även över det vita brödet som serverades till.

Kaka till kaffet, och jag åt en halv. Delade med sambon.
Sen satt vi framför tv:n under en stor del av kvällen och på bordet var det uppdukat med chips, jordnötsringar och en massa godis.
I vanliga fall har jag faktiskt inget problem med sug efter sånt, men det blir helt klart svårare när det står framför en hela kvällen.
Resultat: kanske tio jordnötsringar och en sån där trekantsbit toblerone.

Men: jag drack bara vatten. Hela kvällen.
Inget vin. Ingen öl. Ingen god drink. Ingen cola.
Så en liten guldstjärna kanske jag kan få i alla fall :-)

Helgens motion: 1,5 timmes "halvrask" promenad i lördags och 1,5 timmes trampande i skogen igår. Inget högt tempo men vi rörde oss ju i alla fall, och terrängen var upp-och-ner kryddat med lite stenar och rötter här och där.

Helgens mat i övrigt har varit bara bra, med lite kolhydrater. Jättebra GI-mässigt.
Så länge vi är hemma, själva, så är det ju alltså inga problem. Det är, som jag har konstaterat tidigare, det sociala livet som ställer till det...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men det ser ju ut som du klarade denna helgen kanon bar ändå tycker jag :)
Bra kämpat.
Kram

Anonym sa...

Du är ju grym.
Skitbra verkligen och det är när man får stå face to face med ett bord med godsaker som den verkliga vinsten kommer fram - GRATTIS!
Det var inte alls farligt mycket du åt, snarare pyttelite.
Hejja dig!

Jag håller med dig fullständigt. Det är kanonlugnt när det bara är vi men så fort man umgås med några kompisar eller är ute i svängen eller ska på kalas m.m. så blir det genast lite svårare.

KRAM

Anonym sa...

Jag tycker det var superstarkt att stå emot så bra i helgen, det är sånt som gör skillnaden, att man VÄLJER! Stor kram o lycka till resten av veckan

Anonym sa...

Tack, snälla för din kommentar på min blogg!!

Kram Susanne

Anonym sa...

Hej! Jag tycker faktiskt att du fixade helgen sjukt bra! Det kan vara en utav de värsta utmaningarna: Att bli bortbjuden på middag.
MEN HÄRLIGT JOBBAT!

Jag har precis startat min viktblogg och du är varmt välkommen att titta in hos mig :) Kram!