onsdag 15 oktober 2008

Mitt i veckan-läget

Det rullar på.
Ganska liknande tempo.
Några promenader. Aerobics i måndags kväll, 1,5 timme. Riktigt svettigt faktiskt. Och en timmes simning igår, rätt lugnt tempo.
Idag har jag dock varit ganska stilla. Tyvärr. Men tiden räckte inte riktigt till.

Jag tycker att jag mår bra. Känner mig på nåt vis lite lättare än sist jag vägde som jag väger nu (vilket inte var särskilt längesen). Förhoppningsvis har det faktiskt med motionen att göra.
Att kroppen är lite schysstare i formen nu, trots att kilona är desamma.

Men det är en bit kvar. Helt klart.
Nu väntar en lugn och bra helg, kan jag nästan lova redan nu. Inga fester. Inga middagsbjudningar. Jo, just det. En fika-tillställning på lördag eftermiddag med hembakt... Men jag får försöka trixa mig förbi det på nåt sätt :-)

Kram på er, och tack för alla kommentarer. Jag är övertygad om att den här bloggen är en stor anledning till att det går så mycket bättre med viktminskningen den här gången, jämfört med alla andra gånger. Skönt att skriva av sig, skönt att ha koll på sig själv och föra lite bok över tillvaron - och fantastiskt med respons.
Tack!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är motionen! Man blir starkare och piggare och nöjdare helt enkelt! :-)

Stressigt just nu, men jag läser ska du veta!

Anonym sa...

Ja visst är det härligt med kommentarer, både att ge o få! O det är så skönt att skriva av sig om både med- o motgångar, man rensar lixom luften o samlar krafter så man kan hålla motivationen uppe! Kör på! Kram