torsdag 16 oktober 2008

Du är vad du äter

Såg ni "Du är vad du äter" ikväll? En tjej som tappade 23 centimeter och 14 kilo på åtta veckor! Kan det vara möjligt? Ja, kilona möjligen men 23 centimeter!!!
Jag som tycker jag har kämpat på som fasen och är uppe i 10 cm tappade på samma tid.
Jaja.
Samtidigt kan det nästan kännas lite orättvist med dom där som har ätit så vansinnigt fel, 100 pizzor, 20 påsar chips, enbart oboy till frukost, 33 hamburgare på en vecka och två liter cola om dagen som enda dryck, typ.
För då är det ju så enkelt. Ta bort allt det där, ät lite nyttigare, så är det ju fixat sen...

Nä, okej, det kanske inte är så lätt för dom som befinner sig där. Men jag har alltid ätit ganska bra, inte varit någon stor godisätare och ofta tänkt ganska duktigt på vad jag stoppat i mig (med vissa undantag givetvis).
Men grejen är att jag måste äta EXTREMT bra och träna ganska mycket för att ha minsta möjlighet att gå ner i vikt.
Jag har faktiskt till och med gått på utredning hos läkare för några år sen för de också ansåg att jag borde ha gått ner mer med tanke på min kost och motion då.
(testades för ämnesomsättning och en massa annat)
På sätt och vis kan jag tänka att det skulle kännas lättare om det var sådär uppenbart som i "Du är vad du äter".

Men men... Nu har det ju ändå rört sig neråt för mig ett tag - efter minutiöst GI:ande sen mitten på augusti och såklart mycket motion. Visst får jag kämpa ganska hårt för kilona, det tycker jag nog, men det går ju.
Imorgon bitti är det dags för vägning igen. Nervöst, som vanligt.


Dagens motion: Långsam promenad, 2 timmar. Och 1,5 timmes svettigt Step-pass.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jäklar! Du har verkligen tränat flitigt idag! Nu blev jag också sugen på att gå ut och gå :) Får passa på nu när det är lite fint väder. Angående "du är var du äter".... Min tanke är -vad ska dom äta när dom gått ner alla sina kilon? Dom kan ju inte leva på den diet Annapanna sätter dom på.. Nötter? ja.. i dont know. Programmet är kul att titta på, men man får nästan ta det med en nypa salt.

Optimist!! sa...

Jag har hört att det där programmet mest är bluff och båg, inget att lita på. Det är ren underhållning och inget vetenskapligt alls bakom. Men självklart finns det vissa delar man kan ta till sig :)

Bra blogg förresten! :)

Anonym sa...

Vad jag känner igen mig. Jag har inte så stor övervikt och det gör att för mig handlar det inte om att lägga om vanorna LITE utan här gäller det att ta bort alla kolhydrater som bara är möjligt och träna som en tok. Då kanske kanske något hekto masar sig av i sävlig takt...