måndag 4 augusti 2008

Garderobsrensning

Jag måste rensa min garderob.
Det jobbiga är att det absolut mesta i den är för litet. Så vad gör man? Slänger allting? Eller har man det kvar (som jag haft hittills) i en fåfäng förhoppning att "en dag, när jag blir smal, kommer jag kunna ha det här..."
Jag gillar ju verkligen en del kläder. Drömmer om att kunna ha dem igen.
Men varje gång jag öppnar garderoben hänger dom där som en stickig påminnelse om att dom inte är för mig. Inte nu. Inte på länge.
En del var för litet redan när jag köpte det. Hur patetiskt är inte det? För att det var så fint. Och kanske på rea. Och för att jag ju kanske, en dag, skulle kunna ha det på mig.
Well, än har dagen inte kommit, det är ju ett som är säkert.

Nu står kartongen här. Jag borde börja rensa. Frågan är, spara eller slänga.
Sorgligast blir väl hur som helst efteråt, när jag ser hur tom garderoben faktiskt är på fina grejer, när allt jag inte kan ha är borta.

3 kommentarer:

Cornelia sa...

Hej Miss Nöjd och tack för din kommentar hos mig.
Nu är jag inne här hos dig och kommer definitivt att komma tillbaka. När det gäller kläder ja... Ojoj, jag hade massor med kläder kvar sedan 2001 och 2002 när jag påbörjade min nya viktresa 2008. Och visst, jag hade ju trott att jag skulle kunna ha dem lite tidigare än nu. Det jag skulle ge som råd är, spara inte alla, rensa bort dem som du redan nu känner är omoderna och trista som du kanske ändå aldrig skulle använda. Spara bara några plagg som du kan ha som triumfplagg. Själv hade jag plagg i lite olika storlekar på väg ner som jag blev stoltare och stoltare över när jag kom i. Och fortfarande ligger mina riktiga smaljeans och väntar i garderoben, det dröjer några kilo till.
Kram och pepp
Cornelia

Isabelle sa...

Hej och välkommen! :-)
Rensa ut kläderna du inte kan ha ur garderoben om de ger dig ångest! Men behåll dom, lägg dom i en kartong sorterat efter storlek (eller så) och sedan kan du plocka fram kartong efter kartong allt eftersom kilona försvinner... Tänk vad det skulle peppa att veta att "snart kan jag ta fram en kartong TILL!" (och fylla den med kläder som är förstora).

Du kommer fixa det här, att blogga är en bra metod att få stöd och hejarklack!

Jag tror på dig!

Miss Nöjd sa...

Jag gjorde som ni sa! Bort med större delen av kläderna - kvar är dom allra finaste, men numera i en kartong.
Det känns faktiskt bättre, fast det var väldigt jobbigt och ledsamt att gå igenom allt fint...