torsdag 21 augusti 2008

Metoderna

Metoder jag har provat för att gå ner i vikt genom åren:

Ananaspiller
• Viktväktarna (två gånger)
• En rad gymkort
• Nutrilett
• GI Viktkoll
• Cambridgemetoden
• Personlig tränare
• Ett oändligt antal påbörjade projekt av typen "en morgonpromenad varje dag", "cykla till jobbet varje dag", "simma två gånger i veckan" osv.

Hittills har alltså inget funkat särskilt bra, inte i längden i alla fall (men i vissa fall beror det förstås på mig, inte på själva metoden). Jag kommer skriva mer om metoderna framöver och hur jag upplevt dem.
Samtidigt som jag fortsätter på ännu ett nytt försök - med en märklig blandning av entusiasm/skepsism/bitterhet och så lite ångest på det.

3 kommentarer:

Cornelia sa...

Äntligen är jag tillbaka i bloggosfären efter ett par dagar med för lite tid. Läser med glädje att du börjat med GI och att det går bra. Jag peppar dig till max ska du veta.
Kram och pepp
Cornelia

Isabelle sa...

Då tycker jag du ska testa modellen "livsgjädje och god (= nyttig) mat" :-) Det kör jag på och det går hur bra som helst!

kram!!!

Miss Nöjd sa...

Tacktack för peppandet!

Japp, livsglädje låter som en bra plan, jag ska försöka köra på det :-)