onsdag 20 augusti 2008

Skogstjejen

Det blev en bra dag igen.
Tre timmar i skogen! Det ni!
Fast jag är skitdålig på att hitta kantareller så några såna fick jag tyvärr inte med mig hem.
En bra matdag också. Jag är verkligen duktig, om jag får säga det själv...
Håller mig utmärkt inom staplarna på Min SidaGI Viktkoll (jo, jag har registrerat mig där och tycker än så länge att det känns som ett bra verktyg - även sambon är med och svär just nu över sina glas Pepsi till maten som tydligen sabbade alla hans staplar)

Men jag andas inte ut än. Så här långt har jag kommit förr utan några större problem.
Dragit igång Projekt Smal med stor entusiasm, börjat träna, ätit rätt.
I några veckor.
Tills första bakslaget. Eller första jobbresan. Eller första asroliga festen (som ofta också medförde ett McDonaldsbesök dagen därpå...)

första utmaningen är vägningen på fredag. Försöker tänka att kroppen kanske inte hunnit ställa om än och "fatta" att den ska gå ner i vikt, för att inte bli alltför besviken vid uteblivet minus...
Andra utmaningen är på lördag. Kräftskiva.
Tredje utmaningen är resten. Att hålla i.

Nu ska jag tvärdyka i säng. Shit, vad trött man blir av att knalla runt i skogen.
God natt!

Inga kommentarer: