fredag 15 augusti 2008

Peppar mig själv

Jag försöker hitta motivation.
Ibland funkar det nästan.
Nu har jag bestämt mig för ett första delmål: 10 kilo innan 1 november.
Jag funderar på dance aerobics. Det kanske låter lite konstigt, men faktum är att jag gillar att dansa. Kanske skulle detta kunna vara en träningsform för mig.
Hmm. Ja, ingen skulle bli mer förvånad än jag om det faktiskt blev så att jag gick mer än två gånger.
Eller kanske simning. Men då har vi visa-upp-sig-problemet. Bikini i lokala badhuset. Måste i så fall hitta tider då det är garanterat fritt från människor jag känner.

Funderar också på GI. (Igen)
Har beställt en recept- och inspirationsbok. (Igen)

Jag måste, måste, måste, måste, måste.

3 kommentarer:

Cornelia sa...

GI kan ju jag rekommendera :-)
Jag funderade lite på detta med ditt mål.
10 kilo till november tycker jag är ganska tufft. Och det är alltid tungt när man inte når sitt mål. Vi är alla olika men om jag hade varit som dig så hade jag sagt att mitt första mål är 10 kg, eller varför inte 10% av din nuvarande vikt som Viktväktarna kör, jag hade inte satt upp nåt tidsmål. Jag kanske skulle ha en önskan men inget mål. Förstår du hur jag menar eller blir det svammel :-)?

Anonym sa...

Hej hej! Hittat hit via Cornelias blogg.

Håller med C i hennes kommentar. 10kg till november är tufft. Ha inte för bråttom. Låt det få ta tid.
Gör små förändringar åt gången, inte allt på en gång.
Sätt inte ribbban för högt. Genom att låta det få ta lite tid så hinner du med mentalt oxå i omställningen. Du hinner med att se o lära vad o hur mkt du kan äta.

Pepp pepp till dej!

Miss Nöjd sa...

Nu är så kloka!
Och jag är ivrig. Ska fundera lite till hur jag ska göra...