tisdag 19 augusti 2008

Besatt!

Idag har jag simmat 1000 meter (40 minuter).
Och gått rask promenad i en dryg timme.

Detta känns väldigt olikt mig. Men helt plötsligt har jag gått helt igång på det här. Nästan så att jag är lite besatt.

Men för mig är det bra med ett visst mått besatthet. Och det som gör att jag har börjat få nåt slags hopp om att det kanske, kanske, kanske går denna gång är faktiskt min sambo.
Tillslut har han insett att det här är på liv och död (typ) för mig, och nu är han också lite besatt och lär sig om GI-metoden, peppar mig med träningen och föreslår promenader.
Jag är mycket tacksam för detta.
Förr har jag nämligen alltid varit ensam i mina eviga viktminskningsförsök. Delvis för att jag har skämts och inte velat berätta för min omgivning. (Ah, hemska tid - när jag stod på jobbtoaletten och vispade ihop Cambridgemetodens pulversoppor...) Och delvis för att dom få jag ändå försökt förklara för hur dåligt jag mått pga vikten har nog har tyckt det har varit så jobbigt att de inte riktigt velat höra på.

Men det kräver nog sitt eget inlägg. Hur den välmenande omgivningen faktiskt kan göra det lite tyngre ibland.

Nu ska jag försöka spinna vidare på min besatt-våg. Imorron blir det långpromenad igen. Och så lite kolhydrater som möjligt..!

Ps: Tack snälla fina ni för kommentarer! Vikt-bloggosfären måste vara den absolut trevligaste! Det har också gjort att mitt humör höjts väsentligt dom senaste dagarna. Imorron ska jag svara och kolla in era sidor lite mer ordentligt, har inte hunnit idag för all träning :-)

5 kommentarer:

Isabelle sa...

Grattis! Vad kul att läsa att det gör dig gott och att du får stöd irl också!!

Anonym sa...

Låter som du fått en endorfin-kick av ditt motionerande! :)
Kroppens egna lyckohormon.
Man mår mkt bättre då man rör på sej o det behöver inte vara nått märkvärdigt utan promenader räcker långt.

Pepp pepp!

batgirl sa...

Kul att din sambo har gått in för det här oxå. Allt blir ju lättare då.
När jag började att blogga så öppnade sig en helt ny värld. Och man får såå mycket peppning och ork att hålla på. Många bra recept har man oxå fått. Titta gärna in till mig om du har lust...

Anonym sa...

Halkade in på din blogg och ville bara säga att du kommer klara det, absolut. Du har säkert hört alla följande råd tusen gånger men here it goes:

- Slarvar du en dag så är inte allt förstört. Ju snabbare man kommer på bana igen, desto bättre, men det är aldrig för sent!

- Det måste få ta tid. Jag vill själv gärna att allt ska hända direkt, gärna igår. Men om man missar ett delmål så är det bara att fortsätta kämpa och inse att man kommer dit tillslut, det tar bara liiite längre tid än vad man tänkte från början!

- Du ska vara så jäkla stolt över dig själv att du faktiskt har tagit beslutet att gå ner i vikt, bara det är ett stort steg (det första avgörande faktiskt) mot ett nytt smalare och gladare liv!

Work it girl!

/P - itrim2008.blogg.se

Miss Nöjd sa...

Tac, ni är toppen! :-)