måndag 18 augusti 2008

Träning

Jo, jag kom faktiskt iväg på danceaerobics idag. Otroligt.
Men lite otur hade jag nog, eftersom jag trodde det var nytt höstprogram idag. Men det visade sig att dom hade kört just detta dansprogram i typ två månader redan så alla som var där var givetvis skitbra, utom jag.
Dessutom var jag klart tjockast i lokalen, vilket jag tänkte en hel del på.
(Faktum var att alla andra var trådsmala, och då tänker jag direkt att "men varför är dom här när dom redan är så smala?!")
I min värld finns liksom inte att folk kanske faktiskt tränar för att typ må bra, inte bara som ett nödvändigt ont för att gå ner i vikt...
Jag hade också omoderna träningskläder. Alla andra hade små tighta linnen och tuffa träningsbyxor med perfekt passform. Jag hade den största t-shirten jag kunde hitta.

Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra framöver. Det kändes inte så jättegivande idag eftersom alla rörelser gick så snabbt och jag var den enda som inte hängde med.
Samtidigt kan jag tycka att det verkar kul, om man nu hade kunnat stegen. Och sååå hemskt var det trots allt inte.

Har i alla fall hållt mig till GI-mat enligt modellen "rivstart" idag. Inget fuskande.
Alltid nåt.

2 kommentarer:

Isabelle sa...

Jättebra att du kom iväg och ja. i början är det kämpigt att hänga med på aerobics. Kom ihåg min första gång på aerobics, efter en halvtimme var jag så vilsen att jag bara ville lägga mig ner på golvet och asgarva :-)
Det blir bättre, jag lovar!! Och det där med kläderna: Ha på dig det du trivs bäst i, och om du känner så: varför inte unna dig lite träningskläder? Som motivering att fortsätta kanske...

Ge inte upp träningen, du kommer njuta så fort du hänger med i choreografin om ngr gånger!!

Och vad duktig du är med maten dessutom, hur känns det att äta nyttigt? Jag mår bättre både till kropp och själ när jag får i mig rätt mat...

batgirl sa...

Starkt gjort av dig att faktiskt ta dig i kragen och gå dit!
Jag tittar gärna in här igen...