tisdag 25 november 2008

Minus 0,4

Vid vägningen i fredags hade jag i alla fall smugit ner några hekto igen.
Men nu går det seeeegt.
Och då sköter jag ändå maten i princip prickfritt. Men jag vet ju hur det är, hur det alltid har varit, jag får INGET gratis.
Det räcker inte med utmärkt mathållning. Inte ens med ett par motionstillfällen i veckan. Jag måste nästan röra mig vareviga dag för att få minus på vågen, det har blivit väldigt uppenbart den här hösten.

Och just nu har jag mindre tid än förut, så det är inte lätt. Men förra veckan simmade jag i alla fall tre gånger, och jag ska iväg idag igen.

Men fy vad trist det är att inte få nån liten draghjälp av nån högre makt, eller vem som nu styr över detta.
Nån som kunde tänka att "ja, hon är ju verkligen duktig, äter inget godis, inget fikabröd, massor av grönsaker, nästan inga kolhydrater, äter regelbundet... ja, visst ska tjejen få ett kilo minus denna vecka!"

Men nej. Om jag inte lägger till minst fyra saker under motionen så går det inte.
Ibland gör det mig lite arg.
Det vore på nåt sätt lättare att acceptera om jag slarvade med maten. MEN DET GÖR JAG JU INTE!!!! Suck...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till minuset ;)
Kämpa vidare nu.
Kram

Anonym sa...

Fokusera på att du faktiskt går ner i vikt och inte står still :):) Förstår att det måste vara jobbigt att känna så som du gör.. men hade det varit lätt att gå ner i vikt så hade vi inte blivit överviktiga... KOM IGEN NU :) fortsätt kämpa!