fredag 14 november 2008

Positivt & negativt

Fredag igen och snart ska jag upp på vågen...

Tänkte sammanfatta lite positivt och lite negativt sen sist:

NEGATIVT:
** Framför allt: för lite motion. Jag saknar mina promenader! I början av hösten gick jag ju minst en timme nästan varje dag. Nu känns det som att tiden krymper av alla måsten och det blir mindre och mindre.
Denna vecka har min motion endast bestått av simning en timme, ett lättare gympapass på en timme, och en långpromenad i ganska långsamt tempo.

** Jag var bortrest förra helgen och det blev ganska mycket kolhydrater. Men det är liksom inte så mycket att göra åt när man bor hos någon annan som dukar fram maten. Dock ingen jättefara, men bröd till frukost varje dag och nån portion pasta, ris eller potatis till varje måltid. Höll mig till ganska lite men ändå totalt betydligt större kolhydratskonsumtion än jag brukar.
Drack också lite vin, men inte jättemycket.

** Mår fortfarande inte så bra, men svackan känns ändå inte riktigt lika djup som för några veckor sen. Försöker tänka bra tankar och ska försöka bli bättre på att hitta tid för sånt som jag mår bra av.

POSITIVT:

** Att det, trots allt, ändå blir lite motion! Hade detta varit för ett år sen hade jag lagt ner helt om jag mått dåligt. Nu har jag ändå tagit mig till simhallen, och jag ska dit idag igen.

** Att vi håller i GI-tänket hemma. Det känns helt naturligt nu och jag har egentligen inget sug efter något annat.

Lägger in dagens dom om en stund, ska mäta mig idag också för första gången på en dryg månad...

1 kommentar:

Ulrika Gabriel sa...

Hej!
Är ute och bloggsurfar och hittade till dig. Känner att jag skulle vilja skicka över en styrkekram, går det via cyberspace? Jag bloggar själv och vill med min blogg sprida lite inspiration till ett bättre och lättare (på flera sätt) liv. Kanske kan jag inspirera dig lite? Välkommen om du vill.

Styrkekram från Ulrika